A komplex informatikai megoldások szakértője

Az ITSM alapú működés bevezetését és fejlesztését támogató KnowledgeOne tudástár szoftverünk és az implementációjához kapcsolódó szakmai módszertanunk célzottan a KKV szektorra, azon belül is az eredetileg megcélzott, ITSM szempontból alacsony érettségi szintű üzemeltetési szervezetekre koncentrálva segíti azon szervezeti és folyamati fejlesztések megvalósítását, amelyek az ITSM bevezetéséhez vagy annak hatékonyság javításához szükségesek.

 A KnowledgeOne olyan népszerű, nagy felhasználói bázissal bíró, nyílt forráskódú szoftver komponensekből épül fel, mint az XWiki, az Apache Solr, a Kibana, amelyeket egyedi integrációval és funkcionalitással egészít ki. A tudástárban létrehozott és tárolt tartalmak szabványos formátumuk miatt hordozhatók más rendszerekbe, emiatt nincs „vendor lock”, azaz a felhasználó bármikor áttérhet egy más alternatív rendszer használatára. Az elkészült fejlesztés fontos képessége a feladatkezelő rendszer (Service Desk) integráció, ami összeköti a hibajegyeket a kapcsolódó tudástár elemekkel, és interaktívan segít keresni a tudástárban az aktuális feladat megoldása érdekében.

A technológiai komponensek azonban önmagukban nem elégségesek a tudástár felépítéséhez, annak minden egyes elemét a felhasználó szervezet munkatársai hozzák létre, ők teremtik meg azt az egyedülálló értéket, amelynek használói is lesznek. Ez egy közösségformáló erő, amely az alkalmazottak jó közérzetét és motivációját is fokozza, amennyiben módjuk van egymás munkáját elismerni és segíteni. A KnowledgeOne a manapság megszokott közösségi funkciókon – tetszésnyilvánítás, megjegyzés hozzáfűzése a tudástár cikkhez – kívül a gamifikációs modulja révén támogatja ezt a közösségépítést, és igyekszik a játék élményét belevinni a hétköznapi munka rutinjába.

Az informatikai szolgáltatás-menedzsmentet támogató módszertan és szoftvereszköz fejlesztése a GINOP „Prototípus, termék-, technológia- és szolgáltatásfejlesztés” konstrukciójában 2017-ben elnyert támogatással megvalósított projekt keretében történt.

A KnowledgeOne elérhetősége: http://knowledgeone.hu/